Dodatkowe możliwości craftingu ponad oryginalne DayZ:

  1. 10x blacha + toporek = beczka (kolor do wyboru)
  2. Drut + szczypce = 20 gwoździ
  3. 4x deska + 20x gwoździe = skrzynka lub seachest
  4. Siatka maskująca + jakikolwiek ostry przedmiot = element Ghillie
  5. Beczka + piła do metalu = 4x blacha lub koksownik (fire barrel)
  6. Siekiera + dowolna piła = toporek
  7. 1x blacha + piła do metalu = pułapka na niedźwiedzie
  8. Seachest + łom/siekiera/toporek/kilof/topór strażacki = 5x deska i 10x gwoździe
  9. Młot wyburzeniowy + siekiera = kilof
  10. Kabel (przedłużacz) + dowolny ostry przedmiot = drut
  11. Świeca zapłonowa + klucz = świeca żarowa
  12. Świeca żarowa + klucz = świeca zapłonowa
  13. Latarka + zestaw do elektroniki = uniwersalna latarka lub latarka pistoletowa lub czołówka
  14. 6x skóra + zestaw kuśnierski = pochwa na nóż lub kabura lub uchwyt na noktowizor
  15. 8x skóra + zestaw kuśnierski = kieszenie (do kamizelki płytowej) lub wysokie trampki kolana
  16. 6x szmata + zestaw krawiecki = opaska na ramię
  17. 6x szmata + plastikowa butelka = manierka
  18. Luneta myśliwska + szczypce = luneta PU (Mosin lub SK59/66)
  19. Luneta PU + szczypce = luneta myśliwska 3x8x12x (kompatybilna z większością karabinów)
  20. 1x blacha + szczypce = kanister
  21. 1x szmata + zestaw kuśnierski = flaga
  22. Drut + drewno opałowe = kusza
  23. Drut + rura = kusza (czarna)
  24. Skóra z niedźwiedzia + skóra z niedźwiedzia = śpiwór (sleeping bag) lub średni namiot (uwaga – skór z misia nie wyprawiamy wapnem tylko łączymy od razu 2 futra)
  25. Łopata + piła do drewna = saperka
  26. Rura + piła do metalu = tłumik (pistoletowy / AK / M4)

Rzadki przedmiot do znalezienia na mapie. Pozwala na tworzenie różnorakich przedmiotów stanowiących wyposażenie bazy. Do produkcji będziemy potrzebować młotka oraz odpowiednich materiałów. Oprócz desek i gwoździ potrzebne będą:

  • skrawki metalu – pozyskujemy tnąc blachę piłą do metalu (60szt. z 1 blachy)
  • kawałki plastiku – używamy szczypiec na przedmiotach plastikowych (butelka, kask budowlany itp.)
  • pakiet nasion oraz kawałki roślin (do tworzenia kwiatów doniczkowych)
  • materiały elektroniczne wymagają przewodu oraz żarówki
  • blueprint – zwój z projektem – znajdziecie je rozsiane po mapie

Wśród przedmiotów do craftowania są różne skrzynki, beczki czy taki zestaw do czyszczenia amunicji.

Odpowiednio naprawiają odzież (wszystko co normalnie można naprawiać zestawem krawieckim czy zestawem kuśnierskim) oraz broń/amunicję/tłumiki (wszystko co naprawiamy też zestawem do czyszczenia broni). Stacja naprawcza z kolei zastępuje osełkę – ostrzy każdy przedmiot naprawiany normalnie osełką a także igły do maszyny do szycia.

Maszyn a do szycia potrzebuje igły i nici natomiast do czyszczenia broni rozpuszczalnik (weapon solvent) i paski czyszczące (weapon cleaning patches) – przedmioty te znajdziecie w budynkach / bazach militarny wyższych poziomów. Do działania stacji naprawczej wymagane będzie koło szlifierskie (grindstone) wykonywane na workbenchu.

Każdorazowe użycie maszyn zużywa składniki, zużywa się też koło szlifierskie. Dodatkowo psuje się sama maszyna do szycia, którą można naprawić olejem (do znalezienia na mapie podobnie jak składniki).